سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لواط چیست

در تمامی کشور‌‌‌‌های جهان قوانینی در خصوص برقراری رابطه جنسی میان افراد وضع گردیده است و تمام شهروندان یک کشور موظف هستند که به این قوانین احترام‌‌‌ بگذارند. با وجود اینکه در سنت‌‌‌‌های مختلف برقراری رابطه جنسی به شکل‌‌‌‌های مختلفی صورت ‌‌‌می‌گیرد اما از نظر قانون برقراری بعضی از روابط جنسی بسیار قبیح بوده و افراد مرتکب نیز مجازات خواهند شد. لواط نیز یکی از روابط جنسی میان افراد ‌‌‌می‌باشد که در ادامه توضیحات کامل‌تری را در خصوص اینکه لواط چیست و چه مجازاتی دارد خدمتتان ارائه نموده‌‌‌‌‌ایم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : لواط چیست

لواط چیست ؟

همانطور که در بالا گفته شد ‌‌‌‌‌لوا‌ط نیز یکی از روابط جنسی میان افراد است که علاوه بر نادرست بودن از نظر قانونی نیز بسیار منع شده است و فردی که مرتکب انجام این کار شود مجازات خواهد شد. هرگاه دو مرد اقدام به برقراری رابطه جنسی با یکدیگر نمایند ‌‌‌می‌توان گفت که ‌‌‌‌‌لوا‌ط صورت گرفته است. برای انجام ‌‌‌‌‌لوا‌ط ‌‌‌می‌بایست آلت یک مرد تا قسمت ختنه به داخل مقعد مرد دیگر فرو برود. نام دیگر این کار همجنسبازی مردان است که در دین اسلام گناه بزرگی شناخته شده است و قانون نیز با‌‌‌ ‌‌‌‌‌لوا‌ط کنندگان به شدت برخورد خواهد کرد. کسی که آلت خود را در پشت فرد دیگر فرو ‌‌‌می‌کند با عنوان فاعل ‌‌‌‌‌لوا‌ط و فردی که با او ‌‌‌‌‌لوا‌ط انجام ‌گرفته است با عنوان‌‌‌ مفعول ‌‌‌‌‌لوا‌ط شناخته ‌‌‌می‌شود.

نکته: ‌‌‌‌‌لوا‌ط با زنا تفاوت دارد زیرا ‌‌‌‌‌لوا‌ط ایجاد رابطه جنسی با مرد است ولی زنا ایجاد رابطه جنسی با زنان ‌‌‌می‌باشد.

حکم و مجازات لواط چیست ؟

در قوانین کشور ما به محض اینکه انجام ‌‌‌‌‌لوا‌ط در دادگاه تایید شود حکم ‌مجازات‌‌‌ ‌‌‌‌‌لوا‌ط کنندگان صادر ‌‌‌می‌شود و معمولا مجازات ‌بسیار سختی نیز شامل حالشان ‌‌‌می‌شود. چنانچه فاعل ‌‌‌‌‌لوا‌ط با وجود اکراه نمودن مفعول ‌‌‌‌‌لوا‌ط اقدام به انجام این عمل زشت با او نماید و همچنین اگر دارای همسری باشد که بتواند با او رابطه جنسی برقرار کند‌‌‌ در دادگاه به اعدام محکوم ‌‌‌می‌شود و اگر چنین نباشد نیز مجازات ‌او صد ضربه شلاق خواهد بود. مفعول ‌‌‌‌‌لوا‌ط نیز چه همسر داشته‌‌‌ باشد و چه نه به مجازات اعدام‌ محکوم‌‌‌‌ می‌گردد.

نکته بسیار مهم: چنانچه ‌‌‌‌‌لوا‌ط صورت بگیرد ‌‌‌‌‌لوا‌ط کنندگان عفو نشده‌‌‌ و در مجازات آن‌ها نیز تخفیفی داده ‌‌‌نمی‌شود و به محض اینکه در دادگاه‌‌‌ جرم آن‌ها اثبات شود طبق قانون مجازات خواهند شد.

نحوه اثبات لواط چگونه است‌‌‌‌‌ ؟

برای اینکه وقوع جرم ‌‌‌‌‌لوا‌ط در دادگاه اثبات شود ‌‌‌می‌بایست شرایطی وجود داشته باشد. نحوه اثبات ‌‌‌‌‌لوا‌ط به دو صورت زیر است:

  • اقرار

چنانچه فرد چهار بار اقرار کند که مرتکب جرم ‌‌‌‌‌لوا‌ط شده است و این موضوع را اعتراف کند جرم او به راحتی ثابت ‌‌‌می‌شود. اگر فرد کمتر از 4 بار اقرار کند که مرتکب این جرم شده است مجازات او 31 تا 74 ضربه شلاق تعزیری درجه شش ‌‌‌می‌باشد.

  • شهادت

شهادت نیز یکی از راه‌‌‌‌های اثبات ‌‌‌‌‌لوا‌ط ‌‌‌می‌باشد. چنانچه چهار مرد شهادت دهند که فرد مرتکب جرم ‌‌‌‌‌‌لوا‌ط شده است جرم او به آسانی ثابت ‌‌‌می‌شود. اما‌ نکته حائز اهمیت این است که هر چهار شاهد باید صحنه وقوع جرم ‌را دیده باشد تا شهادتشان در این مورد صحیح باشد.

سوالات متداول

‌‌‌‌‌لوا‌ط چیست‌‌‌‌‌ ؟

به برقراری رابطه جنسی میان مردان ‌‌‌‌‌لوا‌ط گویند که ‌توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

مجازات مفعول ‌‌‌‌‌‌لوا‌ط چیست‌‌‌‌‌ ؟

مجازات ‌مفعول ‌‌‌‌‌لوا‌ط اعدام ‌‌‌می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص لواط، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون لواط پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

 

 

 

 

منبع : لواط چیست