سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت نام بیمه بیکاری

در قوانین حقوقی کشور ما از کارگران‌‌ بسیار حمایت شده است. قانون کار برای حمایت از کارگران و حفظ حقوق آن‌ها بیمه بیکاری را تعیین نموده است. بیمه بیکاری ‌‌می‌تواند در مدت زمان بیکار بودن کارگر از او حمایت کند و مزایای بسیار زیادی برای تمامی کارگران به ارمغان بیاورد. در ادامه قصد داریم در مورد بیمه بیکاری و شرایط ثبت نام آن توضیحات مفصلی‌‌ را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

منبع : ثبت نام بیمه بیکاری

بیمه بیکاری چیست‌‌‌‌ ؟

همانطور که در بالا گفته شد بیمه بیکاری حقوق ماهانه‌‌‌‌ای است که در مواقع بیکاری از کارگران حمایت ‌‌می‌کند. هر کارگر به دلایل مختلف ممکن است از کار بی‌کار شود و به دلیل اینکه در مواقع بیکاری فرد نمی‌تواند حقوق دریافت کند قانون برای او مبلغی را به عنوان حقوق ماهانه و با ‌‌‌‌نا‌م بیمه بیکاری در نظر ‌‌می‌گیرد تا در مدت زمان بیکاری کاملا حمایت شود.

شرایط ثبت نام بیمه بیکاری

برای اینکه فرد بتواند بیمه بیکاری دریافت کند ابتدا ‌‌می‌بایست مراحل ثبت ‌‌‌‌نا‌م بیمه بیکاری‌‌ را پشت سر بگذارد. برای ثبت ‌‌‌‌نا‌م بیمه بیکاری نیز فرد ‌‌می‌بایست دارای شرایط زیر باشد:

مهم‌ترین شرط ثبت ‌‌‌‌نا‌م بیمه بیکاری این است که فرد باید بدون دارا بودن اختیار از کار بی‌کار شده باشد. افرادی که بدون اختیار از کار بی‌کار ‌‌می‌شوند شامل سه دسته ‌‌می‌باشند. دسته اول کارگران فصلی ‌‌می‌باشند که پس از اتمام فصل از کار بی‌کار شده‌اند، دسته دوم کارگران موقتی هستند که مدت زمان قرارداد کار آن‌‌‌ها به اتمام رسیده است و دسته سوم نیز کارگران دائمی هستند که به هر دلیلی از کار اخراج شده‌اند. این سه دسته شرایط دریافت و ثبت ‌‌‌‌نا‌م بیمه بیکاری را دارند و ‌‌می‌توانند برای دریافت بیمه بیکاری اقدام نمایند.

نکته بسیار مهم: افرادی که ‌‌می‌خواهند برای دریافت بیمه بیکاری اقدام‌ کنند ‌‌می‌بایست حداقل شش ماه سابقه بیمه داشته باشند اما اگر فرد به علت بروز حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله و… از کار بی‌کار شده باشد برای ثبت ‌‌‌‌نا‌م بیمه بیکاری نیاز به شش ماه سابقه پرداخت حق بیمه ‌نخواهد داشت.

نحوه ثبت نام و دریافت بیمه بیکاری

فردی که واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری است ‌‌می‌بایست ظرف سی روز پس از بی‌کار شدن‌ به دفتر پیشخوان مراجعه نماید و با ارائه کارت ملی و کارت پایان خدمت درخواست بیمه بیکاری خود را ثبت کند. سپس دفتر پیشخوان به او ‌‌‌‌نا‌م کاربری و کلمه عبور ارائه ‌‌می‌کند.

فرد ‌‌باید به سامانه جامع روابط کار مراجعه کند. عکس

افراد می‌بایست پس از وارد نمودن رمز عبور و ‌‌‌‌نا‌م کاربری خود برای دریافت بیمه بیکاری ثبت ‌‌‌‌نا‌م نمایند. عکس

مبلغ بیمه بیکاری نیز برای افراد متاهل بیش از 50 ماه و افراد مجرد بیش از 36 ماه نخواهد بود و با توجه به سابقه بیمه و نوع کار و شغل آن‌‌‌ها معین ‌‌می‌شود. میزان بیمه بیکاری 55 درصد از حقوق کارگر خواهد بود.

سوالات متداول

بیمه بیکاری به چه منظور برای کارگران در نظر گرفته شده است‌‌‌‌ ؟

بیمه بیکاری به منظور حمایت از کارگران در زمان بیکاری در نظر گرفته است.

شرط اصلی ثبت ‌‌‌‌نا‌م بیمه بیکاری چیست‌‌‌‌ ؟

شرط اصلی ثبت ‌‌‌‌نا‌م بیمه بیکاری این است که فرد بدون اختیار از کار بی‌کار شده باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام بیمه بیکاری، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام بیمه بیکاری پاسخ دهند.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

 

 

 

منبع : ثبت نام بیمه بیکاری